Bevezető rendelkezések

A Felosztási Szabályzat egységes szerkezetű változata letölthető ide kattintva.

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (a továbbiakban: EJI) Küldöttgyűlése, mint az EJI döntéshozó szerve, az EJI Felosztási Szabályzatát a következőképpen határozza meg:

Bevezető rendelkezések

A) Az érintett előadóművészek közötti egyéni felosztás céljára kell felhasználni az Egyesület által beszedett jogdíjak mindazon részét, amelyet nem kellett kezelési költségre, vagy a képviselt előadóművész jogosultak érdekét szolgáló egyéb – különösen szociális, szakmai-közösségi vagy kulturális – célra fordítani.

B) Az EJI által beszedett jogdíjakból – ha a Küldöttgyűlése másként nem határoz – kezelési költséget kell levonni.

C) A képviselt előadóművész jogosultak érdekét szolgáló – elsősorban szociális, szakmai-közösségi és kulturális – célokra kell fordítani az EJI a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény ('Szjt.') és a szerzői jogok és a szerzői joghoz kapcsolódó jogok közös kezeléséről szóló 2016. évi XCIII. törvény ('Kjkt.') rendelkezéseinek tiszteletben tartásával a a Támogatási Politikában (VII. Rész) meghatározott összegű jogdíjakat.

D) Az Elnökség köteles gondoskodni arról, hogy a felosztási szabályzatot az előadóművészek nyilvánosságra hozatal útján vagy más módon megismerhessék.

E) A felosztási szabályzatot valamennyi előadóművész vonatkozásában eltérés és megkülönböztetés nélkül alkalmazni kell, tekintet nélkül arra, hogy az előadóművész az EJI tagja vagy sem. Ugyancsak a felosztási szabályzatot kell alkalmazni, ha az előadóművész az EJI-nek adott jogkezelési megbízását felmondja, illetve előzetesen tiltakozik a közös jogkezelés ellen, és a jogkezelési megbízás megszűnését, illetve a tiltakozás hatályba lépését megelőzően adott felhasználási engedély vagy érvényesített díjigény alapján jogdíjra jogosult.

1 Egységes szerkezetben a 2013. május 22., 2013. október 21., 2014. május 27., 2014. december 11., 2015. május 26., 2015. november 19., 2016. május 19., 2016. december 7., 2017. május 25., 2017. december 13. és 2018. május 28. napján elfogadott módosításokkal. Az egységes szerkezetben lévő Felosztási Szabályzat rendelkezéseit az elfogadást követően lezárt jogdíjfelosztásokra kell alkalmazni.

Utoljára frissítve: 2018. június 04. napján

 

« vissza az előző oldalra

Hírek


Interjúk

A jó szinkronszínész dobbantó nélkül ugrik

Amikor szinkronizálunk, nincs idő a felkészülésre. Abban a pillanatban hozni kell az adott karaktert, nincs lehetőség időkérésre, hogy tessék adni nekem öt percet, hogy felhergeljem magam.

A határokat feszegetem, de csak így van értelme!

Amikor a világ dübörög mögöttem, le kell tudom csendesíteni magamat. Számomra erre a naplóírás ad lehetőséget. Muszáj megőrizni ezeket a gondolatokat, mert ősi erőt és természetes energiát jelentenek.

Ahol a szó ereje véget ér, ott kezdődik a táncé

A tánc magánvélemény – vallja Földi Béla.  Az igazi táncos az előadás során önmaga mélységét és magasságát, a világhoz és a pillanathoz való viszonyulását is feltárja, átadja. 

A jazz az életem

Tizenöt éves lehettem, amikor a televízióban sugárzott jazzfesztiválokat nézve megfogott a műfaj nyelvezete, ritmikája és hangulata. Ekkor dőlt el: a jazz-zenének szentelem az életem.

Színpadra lépni csak teljes odaadással lehet

Előadások alatt a takarásból szoktam nézni a közönséget, fantasztikus látni, hogy miként lényegülnek át. Mindig felemelő érzés, ha sikerül eljutnunk az emberek lelkéig.

Magyar hangja Csőre Gábor

Sokan úgy gondolják, hogy a művészekre a rebbenékenység és szenzibilitás jellemző. Ez igaz, ugyanakkor felkészültnek kell lenni minden eshetőségre. A színházhoz kötél idegek és rugalmasság kell. 

A felkészülést nem lehet befejezni

A célunk az, hogy felborzoljuk az érzékeket, elvarázsoljuk, és egy különleges utazásra repítsük a koncertre érkezőket. Dalaink ebben a közegben születnek újjá és nyernek új értelmet. - Jónás Vera, énekes

A tánc a pillanat művészete

A családom és a mestereim is mindig a maximalizmusra neveltek, arra, hogy félgőzzel nem érdemes semmit sem csinálni. Ez egyébként nem csak a táncművészetre igaz. - Kiss János, a Győri Balett igazgatója

A boldogság egy képesség

Azért vagyok színész, mert szeretek az lenni. A színház lehetőséget ad arra, hogy a szerepeimen keresztül közelebb kerülhessek önmagamhoz. A szakma elismerése, a közönség szeretete plusz jutalom, jóleső ráadás.

Horváth Kornél a világ legjobb ütőse

Decemberben a világ legjobb ütőhangszeresévé választották Horváth Kornélt a rangos brit Rhythm zenei magazin internetes szavazásán. Ezt követően készült interjúnk.

Recirquel: a cirkusz újragondolva

Egyik legnagyobb mesterem többször hangsúlyozta: van egy jó ötleted? Dobd el messzire! A Recirquel alapítója, Vági Bence a közönség és az artisták közötti különlegs lelki kapcsolatról mesél a vele készített interjúban.

Kereszt és karma

Szűcs Gabi 2007-ben vált ki a Cotton Club Singers-ből, hogy szólókarriert kezdjen. Az idén Fonogram Díjjal kitüntetett művésszel az őszi koncertek és fellépések mellett hivatástudatról, születőben lévő új dalokról és az alkotás öröméről is beszélgettünk.

Marie Antoinette a BMW új márkanagykövete?

Színes és mozgalmas világ az, amiben Polyák Lilla színművész és popénekesnő éli mindennapjait. A néhány hete debütált Marie Antoinette musical előkészületeiről, mondanivalójáról és fogadtatásáról kérdeztük.


Eseménynaptár

2018
02/
28

Hangfelvételek regisztrációs határideje

2018
03/
30

Jogdíjkifizetés (külföldi jogdíjak)

2018
06/
30

Jogdíjkifizetés (2017. évi ismétlési jogdíjak és külföldi jogdíjak)

2018
09/
05

Jogdíjkifizetés (2017. évi rádiós, televíziós sugárzási jogdíjak, kiegészítő díjak, háttérzenei jogdíjak)

2018
11/
23

Jogdíjkifizetés (külföldi jogdíjak és 2017. évi audiovizuális jogdíj)

2019
02/
28

Hangfelvételek regisztrációs határideje