2017 04/13

Külföldről beszedett jogdíjak

35 millió forintot fizetett ki az EJI 1.000 magyar előadóművész részére első idei jogdíjfelosztása eredményeként.

A külföldi közös jogkezelő szervezetektől beszedett jogdíjakat az Előadóművészi Jogvédő Iroda évente három alkalommal fizeti ki a magyar művészeknek, így az érintett énekesek, színészek a korábbinál gyorsabban kapják meg díjaikat. A mostani felosztás eredményeként 1000 magyar előadóművész között 35 millió forintot osztott fel a jogvédő iroda.

Világszerte játszották a magyar alkotásokat

A felosztás során az EJI tizenegy ország tizenhárom jogkezelőjének adatait dolgozta fel. A Franciaországot, Spanyolországot, az Egyesült Királyságot, Romániát, Dániát, Olaszországot, Belgiumot, Írországot, Svédországot, Hollandiát, az Amerikai Egyesült Államokat érintő jogdíjfelosztás esetenként – igazodva a külföldi jogkezelők gyakorlatához – több év jogdíját is magában foglalta. A legtöbb jogdíj az amerikai SoundExchange nevű szervezet játszási listái alapján került kifizetésre, a legtöbb magyar előadóművész azonban a romániai játszások után kapott jogdíjat.

Több előadóművész részesült 1 millió forint feletti jogdíjban

A jogdíjfelosztás eredményeként hat magyar előadóművész, illetve zenekar jogdíja haladta meg az egymillió forintot, további öt művész jogdíja pedig magasabb volt 500.000 forintnál. Az érintett előadók túlnyomó többsége 50.000 forint alatti jogdíjban részesült.

Jogdíjak megoszlása

Elszámolás a jogdíjakkal

A külföldi jogkezelőktől beszedett jogdíjak kifizetése mellett az EJI részletes elszámolást adott a felosztás eredményéről, feltüntetve azokat a hangfelvételeket, illetve filmeket, melyeken a magyar előadóművészek közreműködése a külföldi közös jogkezelő szervezetektől kapott játszási listák feldolgozásával beazonosítható volt. Azokban az esetekben, amikor a külföldi jogkezelő szervezet a részletes játszási adatait nem bocsátotta az EJI rendelkezésére, a jogvédő iroda kiértesítőjében kizárólag a külföldi jogkezelő által megállapított jogdíj összesített értékét tüntette fel.

 

« vissza az előző oldalra

Hírek


Interjúk

A jó szinkronszínész dobbantó nélkül ugrik

Amikor szinkronizálunk, nincs idő a felkészülésre. Abban a pillanatban hozni kell az adott karaktert, nincs lehetőség időkérésre, hogy tessék adni nekem öt percet, hogy felhergeljem magam.

A határokat feszegetem, de csak így van értelme!

Amikor a világ dübörög mögöttem, le kell tudom csendesíteni magamat. Számomra erre a naplóírás ad lehetőséget. Muszáj megőrizni ezeket a gondolatokat, mert ősi erőt és természetes energiát jelentenek.

Ahol a szó ereje véget ér, ott kezdődik a táncé

A tánc magánvélemény – vallja Földi Béla.  Az igazi táncos az előadás során önmaga mélységét és magasságát, a világhoz és a pillanathoz való viszonyulását is feltárja, átadja. 

A jazz az életem

Tizenöt éves lehettem, amikor a televízióban sugárzott jazzfesztiválokat nézve megfogott a műfaj nyelvezete, ritmikája és hangulata. Ekkor dőlt el: a jazz-zenének szentelem az életem.

Színpadra lépni csak teljes odaadással lehet

Előadások alatt a takarásból szoktam nézni a közönséget, fantasztikus látni, hogy miként lényegülnek át. Mindig felemelő érzés, ha sikerül eljutnunk az emberek lelkéig.

Magyar hangja Csőre Gábor

Sokan úgy gondolják, hogy a művészekre a rebbenékenység és szenzibilitás jellemző. Ez igaz, ugyanakkor felkészültnek kell lenni minden eshetőségre. A színházhoz kötél idegek és rugalmasság kell. 

A felkészülést nem lehet befejezni

A célunk az, hogy felborzoljuk az érzékeket, elvarázsoljuk, és egy különleges utazásra repítsük a koncertre érkezőket. Dalaink ebben a közegben születnek újjá és nyernek új értelmet. - Jónás Vera, énekes

A tánc a pillanat művészete

A családom és a mestereim is mindig a maximalizmusra neveltek, arra, hogy félgőzzel nem érdemes semmit sem csinálni. Ez egyébként nem csak a táncművészetre igaz. - Kiss János, a Győri Balett igazgatója

A boldogság egy képesség

Azért vagyok színész, mert szeretek az lenni. A színház lehetőséget ad arra, hogy a szerepeimen keresztül közelebb kerülhessek önmagamhoz. A szakma elismerése, a közönség szeretete plusz jutalom, jóleső ráadás.

Horváth Kornél a világ legjobb ütőse

Decemberben a világ legjobb ütőhangszeresévé választották Horváth Kornélt a rangos brit Rhythm zenei magazin internetes szavazásán. Ezt követően készült interjúnk.

Recirquel: a cirkusz újragondolva

Egyik legnagyobb mesterem többször hangsúlyozta: van egy jó ötleted? Dobd el messzire! A Recirquel alapítója, Vági Bence a közönség és az artisták közötti különlegs lelki kapcsolatról mesél a vele készített interjúban.

Kereszt és karma

Szűcs Gabi 2007-ben vált ki a Cotton Club Singers-ből, hogy szólókarriert kezdjen. Az idén Fonogram Díjjal kitüntetett művésszel az őszi koncertek és fellépések mellett hivatástudatról, születőben lévő új dalokról és az alkotás öröméről is beszélgettünk.

Marie Antoinette a BMW új márkanagykövete?

Színes és mozgalmas világ az, amiben Polyák Lilla színművész és popénekesnő éli mindennapjait. A néhány hete debütált Marie Antoinette musical előkészületeiről, mondanivalójáról és fogadtatásáról kérdeztük.


Eseménynaptár

2017
11/
30

Jogdíjkifizetés (audiovizuális jogdíjak és külföldi jogdíjak)

2018
02/
28

Hangfelvételek regisztrációs határideje

2018
03/
30

Jogdíjkifizetés (külföldi jogdíjak)

2018
06/
30

Jogdíjkifizetés (2017. évi ismétlési jogdíjak és külföldi jogdíjak)

2018
08/
31

Jogdíjkifizetés (2017. évi rádiós, televíziós sugárzási jogdíjak, kiegészítő díjak, háttérzenei jogdíjak)

2018
11/
15

Jogdíjkifizetés (külföldi jogdíjak és 2017. évi audiovizuális jogdíj)