2017 01/26

Megújultak az EJI adatlapjai

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda megújította, még átláthatóbbá alakította regisztrációs adatlapjait, hogy azok kitöltését könnyebbé és gyorsabbá tegye az előadók számára. A megújult külső mellett az adattartalom is módosult, kiegészült.

Egyik legfontosabb változás, hogy mostantól a személyi adatlapon már nem csak az állandó, hanem a levelezési cím is megadható, így garantált, hogy postai küldeményeink mindig megérkeznek tagjainkhoz.

A hangfelvételi adatlap módosításának köszönhetően a korábbinál is egyértelműbben lehet feltüntetni, hogy egy hangfelvételt az érintett zenész mint vezető előadó (szólista, illetve zenekari tag), vagy mint közreműködő (pl. stúdiózenész) regisztrál. Ez az adat a jogdíjfelosztás fontos alapértéke, így kiemelten fontos, hogy minden előadó megfelelően adja meg a rá vonatkozó információt.

Ugyancsak jelentős változás, hogy az EJI megkezdi az ISRC kód (International Standard Recording Code (Nemzetközi Szabványos Hangfelvételi Kód) gyűjtését. Az ISRC regisztrálása ugyan nem kötelező, azonban a kód nagymértékben elősegíti a felvételek pontos beazonosítását. Az ISRC-ről készített részletes tájékoztatónk ide kattintva tekinthető meg.

Az adatlapok honlapunkon is megújultak, a korábbinál modernebb technika segíti az adatok online megadását. A bevitt adatokat az adatlap véglegesítése előtt ellenőrizzük, így az elírások jelentős része kiküszöbölhető.

A hangfelvételi adatokat mostantól nem szükséges egyesével begépelni az EJI honlapján, hanem azokat akár Excel sablon segítségével is fel lehet tölteni a weboldalra. Ez a megoldás elsősorban azok számára nyújt jelentős előnyt, akik egyszerre több albumot szeretnének regisztrálni az EJI-nél.

A megadott adatok segítségével elkészített, nyomtatásra kész PDF formátumú adatlapok mostantól eltárolhatóak, visszanézhetőek, kinyomtathatóak. Az EJI adatlapjai az Előadóknak főmenüpont alatt érhetők el.

Fontos azonban tudni: az online kitöltött adatlapokat az EJI továbbra is csak akkor veheti figyelembe, ha azok kinyomtatott és aláírt változatai beérkeztek az Előadóművészi Jogvédő Irodához. Ha az adatlapokkal kapcsolatban további kérdése lenne, keresse bizalommal Ügyfélszolgálatunkat.

 

« vissza az előző oldalra

Hírek


Interjúk

A jó szinkronszínész dobbantó nélkül ugrik

Amikor szinkronizálunk, nincs idő a felkészülésre. Abban a pillanatban hozni kell az adott karaktert, nincs lehetőség időkérésre, hogy tessék adni nekem öt percet, hogy felhergeljem magam.

A határokat feszegetem, de csak így van értelme!

Amikor a világ dübörög mögöttem, le kell tudom csendesíteni magamat. Számomra erre a naplóírás ad lehetőséget. Muszáj megőrizni ezeket a gondolatokat, mert ősi erőt és természetes energiát jelentenek.

Ahol a szó ereje véget ér, ott kezdődik a táncé

A tánc magánvélemény – vallja Földi Béla.  Az igazi táncos az előadás során önmaga mélységét és magasságát, a világhoz és a pillanathoz való viszonyulását is feltárja, átadja. 

A jazz az életem

Tizenöt éves lehettem, amikor a televízióban sugárzott jazzfesztiválokat nézve megfogott a műfaj nyelvezete, ritmikája és hangulata. Ekkor dőlt el: a jazz-zenének szentelem az életem.

Színpadra lépni csak teljes odaadással lehet

Előadások alatt a takarásból szoktam nézni a közönséget, fantasztikus látni, hogy miként lényegülnek át. Mindig felemelő érzés, ha sikerül eljutnunk az emberek lelkéig.

Magyar hangja Csőre Gábor

Sokan úgy gondolják, hogy a művészekre a rebbenékenység és szenzibilitás jellemző. Ez igaz, ugyanakkor felkészültnek kell lenni minden eshetőségre. A színházhoz kötél idegek és rugalmasság kell. 

A felkészülést nem lehet befejezni

A célunk az, hogy felborzoljuk az érzékeket, elvarázsoljuk, és egy különleges utazásra repítsük a koncertre érkezőket. Dalaink ebben a közegben születnek újjá és nyernek új értelmet. - Jónás Vera, énekes

A tánc a pillanat művészete

A családom és a mestereim is mindig a maximalizmusra neveltek, arra, hogy félgőzzel nem érdemes semmit sem csinálni. Ez egyébként nem csak a táncművészetre igaz. - Kiss János, a Győri Balett igazgatója

A boldogság egy képesség

Azért vagyok színész, mert szeretek az lenni. A színház lehetőséget ad arra, hogy a szerepeimen keresztül közelebb kerülhessek önmagamhoz. A szakma elismerése, a közönség szeretete plusz jutalom, jóleső ráadás.

Horváth Kornél a világ legjobb ütőse

Decemberben a világ legjobb ütőhangszeresévé választották Horváth Kornélt a rangos brit Rhythm zenei magazin internetes szavazásán. Ezt követően készült interjúnk.

Recirquel: a cirkusz újragondolva

Egyik legnagyobb mesterem többször hangsúlyozta: van egy jó ötleted? Dobd el messzire! A Recirquel alapítója, Vági Bence a közönség és az artisták közötti különlegs lelki kapcsolatról mesél a vele készített interjúban.

Kereszt és karma

Szűcs Gabi 2007-ben vált ki a Cotton Club Singers-ből, hogy szólókarriert kezdjen. Az idén Fonogram Díjjal kitüntetett művésszel az őszi koncertek és fellépések mellett hivatástudatról, születőben lévő új dalokról és az alkotás öröméről is beszélgettünk.

Marie Antoinette a BMW új márkanagykövete?

Színes és mozgalmas világ az, amiben Polyák Lilla színművész és popénekesnő éli mindennapjait. A néhány hete debütált Marie Antoinette musical előkészületeiről, mondanivalójáról és fogadtatásáról kérdeztük.


Eseménynaptár

2018
02/
28

Hangfelvételek regisztrációs határideje

2018
03/
30

Jogdíjkifizetés (külföldi jogdíjak)

2018
06/
30

Jogdíjkifizetés (2017. évi ismétlési jogdíjak és külföldi jogdíjak)

2018
09/
05

Jogdíjkifizetés (2017. évi rádiós, televíziós sugárzási jogdíjak, kiegészítő díjak, háttérzenei jogdíjak)

2018
11/
15

Jogdíjkifizetés (külföldi jogdíjak és 2017. évi audiovizuális jogdíj)

2019
02/
28

Hangfelvételek regisztrációs határideje