2018 09/12

Zenei jogdíjkifizetés

Az EJI megközelítőleg 1,3 milliárd forint jogdíjat fizet ki a napokban hatvanezer magyar és külföldi zenész számára a hangfelvételek 2017. évi felhasználása után.

A most lezárt, a 2017. évi zenei jogdíjfelosztás magában foglalja a rádiós, televíziós sugárzási jogdíjakat, a háttérzenei jogdíjakat és a meghosszabbított védelmi idejű hangfelvételek előadóit illető kiegészítő díjak felosztását.

A rádiós és televíziós sugárzási jogdíjak

A hangfelvételek rádiós és televziós sugárzása után az EJI 1,2 milliárd forint összegű jogdíjat fizet ki.

A jogdíjból ötvenezernél is több magyar és külföldi előadó részesült,

- a jogdíj átlagos szintje 22 500 forint lett idén;
- a legmagasabb jogdíj összege meghaladta a 4,5 millió forintot,
- a tíz legmagasabb jogdíjban részesülő előadó összesített jogdíjának értéke meghaladta harmincötmillió forint,
- összesen 78 előadó kapott egymillió forintnál magasabb díjazást.

A jogdíjfelosztás során az EJI 7,7 millió elhangzást dolgozott fel és a rádiós, televíziós játszási listákon négyszázezernél is több különböző hangfelvételt azonosított be.

Háttérzenei jogdíjak

A felosztás során az EJI hatezernél is több játszási hely (étterem, üzlet, szálloda) adatát, vagyis kétszázhúszmilliónál is több elhangzási dolgozott fel.

A jogdíjból közel harmincnégyezer zenész részesült,
- a legmagasabb jogdíj csaknem elérte az egymillió forintot,
- az ötszázezer forintot meghaladó jogdíjban nyolc előadó részesült.

Jogdíj a meghosszabbított védelmi idejű hangfelvételek után is

Azon előadóművészek részesülhettek idén ilyen jellegű jogdíjban, akik felvételeit 1963 és 1965 között adtak ki először, és 2017-ben még bevételt ért el felhasználásából kiadója. A jogdíj elsősorban a már kevésbé aktív előadók számára biztosít bevételt, ezen belül viszonylag magas a komolyzenei előadók aránya.

2017-ben mintegy 1 000 különböző olyan hangfelvétel volt, amely kiadója számára bevételt termelt, a jogdíjfelosztás 440 előadót érintett.
A kifizetett jogdíj összege egy esetben az egymillió forintot, öt esetben pedig az ötszázezer forintot is meghaladta.

A jogdíjfelosztás során az EJI összesen kétszázharminc milliónál is több elhangzást dolgozott fel.

 

« vissza az előző oldalra

Hírek


Interjúk

A jó szinkronszínész dobbantó nélkül ugrik

Amikor szinkronizálunk, nincs idő a felkészülésre. Abban a pillanatban hozni kell az adott karaktert, nincs lehetőség időkérésre, hogy tessék adni nekem öt percet, hogy felhergeljem magam.

A határokat feszegetem, de csak így van értelme!

Amikor a világ dübörög mögöttem, le kell tudom csendesíteni magamat. Számomra erre a naplóírás ad lehetőséget. Muszáj megőrizni ezeket a gondolatokat, mert ősi erőt és természetes energiát jelentenek.

Ahol a szó ereje véget ér, ott kezdődik a táncé

A tánc magánvélemény – vallja Földi Béla.  Az igazi táncos az előadás során önmaga mélységét és magasságát, a világhoz és a pillanathoz való viszonyulását is feltárja, átadja. 

A jazz az életem

Tizenöt éves lehettem, amikor a televízióban sugárzott jazzfesztiválokat nézve megfogott a műfaj nyelvezete, ritmikája és hangulata. Ekkor dőlt el: a jazz-zenének szentelem az életem.

Színpadra lépni csak teljes odaadással lehet

Előadások alatt a takarásból szoktam nézni a közönséget, fantasztikus látni, hogy miként lényegülnek át. Mindig felemelő érzés, ha sikerül eljutnunk az emberek lelkéig.

Magyar hangja Csőre Gábor

Sokan úgy gondolják, hogy a művészekre a rebbenékenység és szenzibilitás jellemző. Ez igaz, ugyanakkor felkészültnek kell lenni minden eshetőségre. A színházhoz kötél idegek és rugalmasság kell. 

A felkészülést nem lehet befejezni

A célunk az, hogy felborzoljuk az érzékeket, elvarázsoljuk, és egy különleges utazásra repítsük a koncertre érkezőket. Dalaink ebben a közegben születnek újjá és nyernek új értelmet. - Jónás Vera, énekes

A tánc a pillanat művészete

A családom és a mestereim is mindig a maximalizmusra neveltek, arra, hogy félgőzzel nem érdemes semmit sem csinálni. Ez egyébként nem csak a táncművészetre igaz. - Kiss János, a Győri Balett igazgatója

A boldogság egy képesség

Azért vagyok színész, mert szeretek az lenni. A színház lehetőséget ad arra, hogy a szerepeimen keresztül közelebb kerülhessek önmagamhoz. A szakma elismerése, a közönség szeretete plusz jutalom, jóleső ráadás.

Horváth Kornél a világ legjobb ütőse

Decemberben a világ legjobb ütőhangszeresévé választották Horváth Kornélt a rangos brit Rhythm zenei magazin internetes szavazásán. Ezt követően készült interjúnk.

Recirquel: a cirkusz újragondolva

Egyik legnagyobb mesterem többször hangsúlyozta: van egy jó ötleted? Dobd el messzire! A Recirquel alapítója, Vági Bence a közönség és az artisták közötti különlegs lelki kapcsolatról mesél a vele készített interjúban.

Kereszt és karma

Szűcs Gabi 2007-ben vált ki a Cotton Club Singers-ből, hogy szólókarriert kezdjen. Az idén Fonogram Díjjal kitüntetett művésszel az őszi koncertek és fellépések mellett hivatástudatról, születőben lévő új dalokról és az alkotás öröméről is beszélgettünk.

Marie Antoinette a BMW új márkanagykövete?

Színes és mozgalmas világ az, amiben Polyák Lilla színművész és popénekesnő éli mindennapjait. A néhány hete debütált Marie Antoinette musical előkészületeiről, mondanivalójáról és fogadtatásáról kérdeztük.


Eseménynaptár

2018
02/
28

Hangfelvételek regisztrációs határideje

2018
03/
30

Jogdíjkifizetés (külföldi jogdíjak)

2018
06/
30

Jogdíjkifizetés (2017. évi ismétlési jogdíjak és külföldi jogdíjak)

2018
09/
05

Jogdíjkifizetés (2017. évi rádiós, televíziós sugárzási jogdíjak, kiegészítő díjak, háttérzenei jogdíjak)

2018
11/
15

Jogdíjkifizetés (külföldi jogdíjak és 2017. évi audiovizuális jogdíj)

2019
02/
28

Hangfelvételek regisztrációs határideje